13 kwi 2015

25 prawd o życiu na 25. urodziny



Kilka tygodni temu przeczytałam wpis, w którym autorka z okazji urodzin dzieliła się z czytelnikami prawdami o życiu, do których doszła na przestrzeni lat. Tak się składa, że wczoraj zorganizowałam spotkanie z okazji 25. urodzin i pomyślałam, że ten przełomowy wiek zasługuje też na małe podsumowanie na blogu!



Prawda #1: Bez względu na to, czy masz lat 19, czy 25, w środku czujesz się tak samo. Wnętrze nie zmienia się w takim tempie jak zewnętrze, a ja wcale nie czuję się starzej, dostojniej czy bardziej poważnie tylko dlatego, że kilka dni temu przekroczyłam ćwierć wieku. Młodego ducha i wewnętrzne dziecko można w sobie piastować do starości. Wszystko jest kwestią nastawienia i samopoczucia.

Prawda #2: Jajka niespodzianki wciąż sprawiają tyle samo radości, co 15 lat temu. I smakują równie dobrze (zwłaszcza biała czekolada!). Uwaga, ja z okazji urodzin dostałam jajko w którym znalazłam breloczek ze Świnką Peppą. I wiecie co? Noszę go dumnie przy kluczach razem z pamiątkami z podróży ;-)

Prawda #3: Nie warto przejmować się rzeczami na które nie masz wpływu. Brzmi jak wytarty slogan, ale kilka lat temu, stojąc w lodowatym zimowym deszczu bez nakrycia głowy, jakiegokolwiek daszku w pobliżu i czekając 40 minut na autobus, zaczęłam ze wściekłości płakać. Kilka minut później doszłam do wniosku, że w sumie to niepotrzebnie marnuję energię, bo od tego deszcz i tak nie przestanie padać, a autobus szybciej nie przyjedzie. Odpuściłam i do tej pory odpuszczam - korki na mieście, pogoda, nieuprzejmi ludzie w autobusie. Zupełnie mnie to nie rusza.

Prawda #4: Warto mieć kilka dobrej jakości, sprawdzonych ubrań aniżeli całą szafę badziewia kupionego w promocji 2 + 1 lub -99%. Badziewie szybko się rozciąga, traci kolor i ozdoby, a w konsekwencji wydajesz więcej niż na kilka świetnych i ponadczasowych rzeczy.

Prawda #5: Jesteś tym, co jesz. Po kilku latach zauważysz różnicę pomiędzy znajomymi prowadzącymi zdrowy tryb życia, a tymi, co jedzą byle co i byle jak. Większość znanych mi osób łapie zadyszkę w drodze do autobusu, mając 20-kilka lat. A co będzie za 60? UPS.

Prawda #6: Jedząc porządne śniadanie i pełnowartościowy obiad, unikniesz jedzenia czegokolwiek co 20 minut. Łącznie z jedzeniem wszystkiego co słodkie, tłuste, lepkie i ukrywa się w szafkach kuchennych.

Prawda #7: Pieniądze zarobione samodzielnie wydaje się o wiele trudniej i boleśniej niż pieniądze rodziców. Tak tylko ostrzegam, że boli ;-)

Prawda #8: Żeby często podróżować nie trzeba mieć worka pieniędzy i całorocznych wakacji od szkoły, studiów lub pracy.

Prawda #9: Im więcej osiągasz, tym więcej chcesz mieć. Warto nauczyć się poskramiać apetyt dla własnego zdrowia psychicznego, ja wciąż się uczę. Ciężko!

Prawda #10: Warto dzwonić, pisać listy i robić wszystkie inne rzeczy, które robiliśmy jeszcze kilka lat temu, a teraz uchodzą za czynności wymarłe, za to sprawiają ludziom olbrzymią radość. Maile, SMSy i wiadomości na Facebooku się nie liczą.

Prawda #11: Robienie selfie wygląda głupio z perspektywy przechodniów. Wczoraj widziałam dziewczynę, która fotografowała się z palcem na ustach na tle sklepu mięsnego. Do tej pory jestem w ciężkim szoku.

Prawda #12: Zamiast zazdrościć innym przeglądając ich profil na Facebooku czy Instagramie, warto skupić się na swoim życiu, zabrać do roboty i sprawić, że za kilka miesięcy/lat inni będą wzdychać przeglądając Twój profil społecznościowy.

Prawda #13: Złośliwe 13-letnie siostry po kilku latach robią się o wiele milsze i da się z nimi porozmawiać, choć wydawało ci się, że są skazane na upadek.

Prawda #14: Lepiej inwestować w doświadczenia, aniżeli w rzeczy. I tak nie zabierzesz ich ze sobą pod ziemię jak egipscy faraonowie, a to, co przeżyłeś, widziałeś i zrobiłeś nigdy nie zostanie ci odebrane.

Prawda #15: Spotify jest o wiele fajniejszy niż zapychanie komputera i telefonu setkami plików mp3. Powoli zapominam, co to w ogóle jest. 

Prawda #16: Wklejanie zdjęć wykonanych lustrzanką na profile na Instagramie jest nie fair. Może lepiej założyć jakiś foto-portal społecznościowy dla samozwańczych fotografów?

Prawda #17: Wrzucanie na Instagram zdjęć z białym stołem i równiutko ułożonymi na nim rzeczami jest już nudne. I wcale nie oznacza, że całe życie autora jest takie bialutkie, równe, porządne i śliczne.

Prawda #18: Czasami lepiej schować dumę do kieszeni i jako pierwszy odezwać się do dawno niewidzianej osoby, zamiast myśleć "skoro on się nie odzywa, to czemu ja mam to robić pierwszy?". Ano masz, bo jeśli ci zależy, to trzeba pokazać kto tu jest mądrzejszy.

Prawda #19: Ćwiczenia naprawdę działają i krótkie szorty, których kiedyś w ogóle byś nie założył, po kilku(nastu) miesiącach regularnych treningów leżą jak ulał i wydaje ci się, że te nogi to nie twoje. A są twoje.

Prawda #20: Fajnie być miłym. Tak po ludzku, no i mili ludzie przyciągają do siebie innych miłych ludzi.

Prawda #21: Jeśli wzorowo się odżywiasz, ale nagle najdzie cię ochota na kilka łyżek masła orzechowego, tabliczkę czekolady albo pizzę, to ją zjedz, zapomnij i walcz dalej o lepszą wersję siebie. Organizm się nie zorientuje ;-)

Prawda #22: Nie słuchaj negatywnych/strasznych opinii o miejscach do których się wybierasz, a w których nikt z komentujących nigdy nie był. W 95% przypadków nie znajdują one pokrycia w rzeczywistości.

Prawda #23: Nigdy nie mów nigdy. Ja mówiłam, że nigdy nie upiekę ciasta, a zrobiłam brownie na Wielkanoc i upiekłam dwa razy jaglane ciasteczka. Nie wiem, co mi dolega.

Prawda #24: Czasem warto naginać zasady, żeby żyć w zgodzie ze sobą. Pracując parę lat temu w kinie codziennie upominano mnie, że nie noszę przepisowych czarnych spodni w kancik. Wyglądałam w nich jak głupek i codziennie opowiadałam, że są w praniu, pobrudziły się lub dostałam od nich wysypki. I przez cały czas nosiłam czarne dżinsy, co zupełnie nie wpłynęło na pozytywną ocenę mojej pracy.

Prawda #25: 90% spośród twoich 1 456 znajomych na Facebooku nie pamięta nawet kiedy obchodzisz urodziny. Warto dbać o relacje z najbliższymi osobami i mówić im regularnie, że są dla ciebie ważni. Dobro wraca!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Designed by Sally / BWD